Je jedním z dlouholetých členů klubu a přesto jej asi většina členů nezná. Bydlí v Děčíně a tak se objeví v Modelparku jen při nějaké akci a na výroční schůzi, tak jako nyní koncem listopadu. Starší modeláři jej znají ze soutěží a z tréninků v Srbicích, kde jsme se scházeli a ze soutěží v kategorii RCV2. On soutěžil i v náročné kategorii F3B, jak vidíte na titulním obrázku.
Kromě leteckých modelů a soutěžení s nimi, má ještě další lásku a to je renovace motocyklů a osobních automobilů. Zrenovoval několik motocyklů, které můžete vidět na jeho stránkách http://sobomoto.estranky.cz a také automobily.
No a to je to, co mě zaujalo, když mi všechno vyprávěl. Mimo jiné si koupil staré nepojízdné auto TATRA 57A s hromadou náhradních dílů. Usilovně na něm pracoval a za rok mohl jet na sraz historických vozidel. Od té doby najezdil stovky kilometrů, ale na modely nezapomněl.
K automobilu TATRY 57A si postavil krásný RC model stejného auta v měřítku 1 : 10 a předvádí jej na srazech veteránů automobilů. Na obrázcích můžete vidět model karoserie, zhotovenou formu na karoserii a hotovou karoserii, celý podvozek a převody. Bude se vám možná zdát, že není vše pěkně opracované, ale většina dílů je dělaná, jak se říká „na koleně“. O to je to cennější.
Model karoserie pro zaformování byl vyroben z balzy podle fotografií a částečně odměřením skutečného auta v garáži (tří pohledový výkres nesehnal). Při vyjímání z formy to model nepřežil.
Výroba modelu a formy zabrala cca 14 dnů při nucené nečinnosti během lockdownu na jaře roku 2020.
Nějaká data k modelu, která by vás mohla zajímat:
Karoserie laminát vyztužený dřevěnými prvky
Váha včetně baterie 1,83 kg
Diferenciál z koleček z domácích zásob
Motor z domácích zásob velikosti 500, štítkové napětí 7,2 V, pravděpodobně z nějaké zrušené staré akuvrtačky,
Disky kol vysoustružené z duralu, pneumatiky mechová guma
Historické servo Tesla
Baterie tří článek Li-Po 3000 mAh
Funkční přední a zadní světla
Nyní se podívejte na pár obrázků obou automobilů.
6.12.2022 Karel Jeřábek