V roce 2010 se sešli piloti jetů na podzim k ukončení sezóny, což se pak opakovalo i v dalších letech. 3.října létala skupinka 13 pilotů se vším možným, převážně s menšími modely, převyšoval pouze Fantazín Honzy Horáka a nový model A 10 si přivezl Petr Gubi. Startovní asfaltová dráha byla dlouhá 130 metrů, nebyl zde jaště chodník podle ochranné sítě, ani stojánky pro modely, jak můžete vidět na obrázcích. V začátku si prohlédněte fotky z tohoto létání.
Fantazín H. Horáka
S Akrobatem udivoval Jirka Jarolímek
FOXE si přivezl Pastyřík, který měl specielní startovací vozík s řiditelným kolem
Skupinka pilotů
Petr Gubi začíná skládat nový nezalítaný model A 10 v pěkném barevném provedení.
Model je připravený ke startu a tak po projížďce po ploše se rozjel k výšinám. Po rozjezdu stale zvyšoval rychlost, ale nezvedal se od země, až nakonec dojel do trávy, kde ještě nebyla upravená plocha a model se tu zasatvil o hroudy hlíny. Trup byl značně poškozen, jak můžete vidět na obrázku. Hned byly úvahy, že je plocha krátká a že proto se nevznesl. Pravda se zjistila až u Petra doma, kde přišel na to, že u motorů byly špatně seřízeny úhly, ale hlavním důvodem byla zkrácená přední noha. Po úpravách model startoval dvakrát a poté nenávratně havaroval bez možnost dalších oprav.
To se Pavel Štern dozvěděl až později. V tuto chvíli měl zkušenosti s Blaníkem, kterému sotva stačila délka dráhy ke startu a po návštěvě ve Znojmě, kde viděl létat větší A 10 si ji také objednal. Bylo mu tedy jasné, že délka dráhy je malá pro jeho budoucí model. Co následovalo viděli jen pamětníci. Hned v úterý nastoupily bygry a už se začala prodlužovat dráha směrem východním o 84 metrů s příjezdovou cestou a chodníkem a hned směrem na západ o 60 metrů, takže je nyní dlouhá 274 metrů a mohou zde přistávat i ultralehké letouny. Jak jsme mohli vidět v posledních letech, tak zde startují ty největší modely bez problémů
Začalo se na východ.
Tak to tenkrát bylo a není to dlouho.