Od roku 1960 jsou okresními modelářskými radami vydávány nové sportovní licence modelářům podle výkonů na soutěžích. Číslování je podle okresů jako ve státní správě a poštách. Ústí nad Labem mělo tedy podle okresu číslo 41 a pořadové číslo závodníka dle seznamu na okresní model. radě. Já např. OK 41 – 13. Předsedou okresní modelářské rady byl Antonín Příhoda a v radě byli zástupci ze všech klubů z okresu.
Klub modelářů, který sídlil na Bukově a jehož budova byla po roce 1962 zlikvidována, se přestěhoval do Hrnčířské ulice č.18. V tomto klubu se soustředila většina modelářů z okresu , včetně těch z Chabařovic, protože V.Šmejkal tragicky zemřel a nebylo letiště ani dílny. V tomto klubu se stavěly převážně volné motorové modely pro rekreační a propagační účely , ale i upoutané. Propagátory tu byli Jindra Maděra, Libor Klika, Marian Došek,Standa Novotný, Vondráček, Zouna,Rudolf Horníček,mj. Kváš, Josef Páska,
Vyjimku zde dělal Jiří Machytka, který stavěl a soutěžil s modely na gumový pohon kat.B2 a skupina modelářů s volnými větroni kategorie A2 –K.Jeřábek,F.Habr, J.Maleč, F. Kořínek,Matějka, M.Jeřábek, J. Sechovec,
Modely kategorie A2 Karel Jeřábek a Miloš Soukup
Imiolek Jaroslav jun. s modelem kategorie A2
František Kořínek, Miroslav Jeřábek a Karel Jeřábek na soutěži kat. A2
František Habr s modelem kat. A2
Po krátké době asi v roce 1965 odchází část členů a vytváří se modelářský klub v okresním Domě pionýrů v Ústí n/Labem, pod vedením Antonína Příhody, který měl převážně mladé modeláře se zájmem o upoutané modely. Přímo zde vedl kroužek A. Příhoda a na dalších školách byli jako instruktoři Zoula, Horníček a Kváš. Soutěží s U modely se zúčastňovali F. Šinkora, A. Kurka,F. Zoula, Voborník, A.Příhoda, Plánický, Marek, Svejkovský, F.Kořínek, J. Mišta . Létání s U modely provozovali na hřišti na Bukově, kde byla plochá dráha, na hřišti Rudé hvězdy na Skřivánku nebo na parkovišti u zimního stadionu.
Antonín Příhoda, hlavní organizátor soutěží upoutaných modelů
V roce 1970 se zúčastňují soutěží s U modely i žáci z kroužků J. Lukáš, M. Příhoda, A. Drahoš, L. Drahoš, J. Fabián, P. Marek, I.Svejkovský, J. Svejkovský, J. Hanousek, Z . Vrána, J. Vejdělek, P. Veselý, V. Hulena, J. Bašek, F. Kratochvíl, M. Marek, J. Tůma, V. Musil, P. Glatz, I. Ivančo, J. Kostjum, D. Příhodová, P. Pokorný, F. Thoř.
Další klub vznikl v roce 1967 v Revoluční ulici u parkoviště Spolchemie, kde Rudolf Horníček vybudoval dílny a soustředil zde starší modeláře spíš technického ražení. Přešli sem modeláři, kteří začínali svou činnost v Setuze a stavěli převážně modely lodí - stavěli letadlovou loď asi 2,5 metru dlouhou a byli to: J.Páska,K.Harza a Hruška, který postavil RC model buldozeru.
Část modelářů z Bukova přešla po roce 1961 i do nově vzniklého klubu leteckých modelářů v Tovární ulici v Předlicích. Pod vedením Františka Veselého, který začínal s mládeží ve škole, je zde jen pár dospělých , kteří tvořili základ klubu. Mezi ně patřili i Jaroslav Imiolek st., Bohumil Kosáček, J.Roth , Nerlinger, Procházka,Hrodek, Valenta, Groh a Klásek. Měli 2 kroužky mládeže na školách, jeden v Předlicích a druhý v Hrbovicích, který vedl Groh.
František Veselý v klobouku a další členové klubu J. Soukupová, Groh, M. Soukup, J. Imiolek jun ., Nerlinger, L. Bláha, F. Procházka
Míla Tůma s upoutaným modelem
Jaroslav Imiolek jun. s upoutaným modelem
Depo upoutaných modelů v Předlicích
Tento klub se velice rychle rozvíjel obrovskou aktivitou Františka Veselého, který v rámci organizace Svazarmu založil hospodářské zařízení. To vydělávalo finanční prostředky, které používali k rozvoji činnosti a do rozšíření strojového parku, koupi pozemků a budov. Protože se modeláři věnovali upoutaným modelům, vybudovali v letech 1963 – 1965 dva kruhy pro létání s těmito modely v prostoru, kde je dnes v Předlicích benzinová pumpa a křižovatka. Celý prostor byl lemován vysázenými topoly, které u pumpy zůstaly dodnes. Ještě v roce 1968 se zde konalo Mistrovstvírepubliky upoutaných modelů v kategorii akrobatů a combatů, které zde pořádal právě František Veselý. Zajímavostí možná bude to, že připravili nejen kvalitní soutěž, ale i hodnotné ceny, jako na příklad kvalitní motory na combaty nebo tranzistorová radia, což v tu dobu bylo něco!
V klubu působí i řada větroňářů kat. A2 - L. Bláha, M. Soukup, J. Imiolek, J. Imiolek jun.. F. Veselý organizoval i zájezdy na soutěže nákladní Erenou pro celý kroužek leteckých modelářů a členů na letiště v Roudnici, Mostě, Slaném , Ranné nebo do Žatce. Jednou při zájezdu do Tábora mi nabídl, že mě po cestě hodí na soutěž do Slaného a tak jsem tam v 7 hod. naklusal. Jaké bylo pro všechny překvapení, když jsme se dozvěděli, že jim někdo ukradl Erénu a nikam se nejelo !
Miloš Soukup s větroněm kategorie A2 ( F1A)
Petr Šulc,Karel Jeřábek, Luděk Bláha a Míla Otto na soutěži kat. F1A
Na soutěži kategorie F1A vlevo stojící Luděk Bláha, Luděk Bláha jun. a uprostřed K.Jeřábek
S modely kategorie F1A létali zleva Láďa Otto, Miloš Soukup a Míla Otto
Láďa Otto s modely pro kategorii F1A s kufry na transport
Mirek Čáp s modelem kategorie F1A
Jirka Tůma na soutěži kategorie F1A, přihlíží Jan Vojtěch a Vladimír Otto
V tomto období se rozvíjela aktivita modelářů ve Svazarmu a projevovalo se to hlavně v pořádání soutěží. Vždyť jen v roce 1965 bylo v kraji 33 soutěží volných modelů, z toho 8 v Ústí nad Labem, které pořádal A. Příhoda a F. Veselý. Pro upoutané modely bylo v kraji 10 akcí a z toho 3 pořádal A. Příhoda. K rozvoji aktivity modelářů na okresech měla přispět i soutěž mezi okresními radami a kluby. Zpočátku se tomu u nás v okrese nevěnovala pozornost. Až když se začal přiděloval materiál na stavbu modelů a zavedla na klubech evidence činnosti, došlo ke zlepšení. V tu dobu byl pracovníkem Svazarmu pro modeláře Schneider, který se účastnil i některých modelářských akcí. Okresní výbor Svazarmu sídlil na Předmostí v budově Uhlozbytu.
Po materielní stránce pomohlo v roce 1965 otevření prodejny Modelář, která sídlila v bloku domů na Fučíkově ulici / nyní Masarykově/ pod Hraničářem, kde bylo možné sehnat veškerý základní materiál a české stavebnice modelů. Prodejna zde fungovala až do roku 1985, kdy byla zbourána pro novou výstavbu a přestěhovala se do nové zástavby naproti Hraničáři, ale už ve spojení s papírnictvím.
Celostátně byl vydáván i Kalendář soutěží, kde bylo zastoupeno všech 5 odborností / letecké, lodní,železniční, automobilové a raketové /. Většinou obsahoval 600 – 700 soutěží v roce. Kalendář byl z ústředí posílán na okr.model. rady a odtud na kluby. Zároveň byl i otisknut v časopise Modelář, který od roku 1965 nahradil stávající časopis Letecký modelář a byly v něm články a plánky ze všech odborností, nejen letecké!
V roce 1965 uspořádala Ústřední modelářská rada v Ústí nad Labem první kurs pro rozvíjející se odbornost – raketové modelářství, kterého se zúčastnilo asi 30 modelářů. Z Ústí n/L. zde byl P. Dobeš, ale raketýři zde začali později. V tomto období se létalo jen s nízkotlakými motory typu S1 – S4 z Pardubic a vyvíjely se motory RM v Dubnici n/Váhom, které se začaly používat od roku 1966.
V roce 1967 se uskutečnilo v Sazené mistrovství světa volných modelů, kam se podívala celá řada modelářů od nás z okresu. Kromě vlastních soutěží volných modelů kat. FIA,FIB a F1C, zde poprvé veřejně vystoupili i raketoví modeláři z Prahy. Jejich předvedení modelů přitáhlo řadu modelářů do této rozvíjející se odbornosti. Mezi ně patřil i Karel Jeřábek, který přenesl tuto činnost i do Ústí nad Labem. Spolu s Jirkou Horáčkem a Kamilem Petrusem zorganizovali hned na jaře v roce 1968 i první soutěž raket v Dělouši, kde se tenkrát létalo. Zúčastnili jsme se i mistrovství Československa v Bratislavě, sice bez velkých výsledků, ale s načerpanými zkušenostmi. Na celonárodní konferenci vstupuje K. Jeřábek do raketové komise ČR. Koncem roku 1968 přecházejí raketýři do klubu v Předlicích, kde jsou jim vytvořeny výborné materielní podmínky.
Připravujeme první raketu v Dělouši
Nástup soutěžících na první soutěži raket
Zahájení první raketové soutěže v roce 1968
Ty svorky musíš zmáčknout, říká Josef Černý
Ceny předával předseda klubu František Veselý
Létali jsme i s modely A1 v Dělouši
Jiří Horáček létal v Bratislavě s raketoplánem Delta
Naše startoviště v Bratislavě, oblečeni v dobových šusťácích!
Rok 1968 vstoupil do dějin politickými a hospodářskými proměnami, které ovlivnily veškerou činnost a tedy i Svazarmu nejen na vrcholných orgánech ,ale i na našem okrese. Soukromé podnikání a podnikání společenských organizací bylo na krátkou dobu povoleno, ale hned v začátku sedmdesátých let došlo k omezování . V rámci normalizace společnosti , nedostalo hospodářské zařízení v Předlickém klubu pod vedením F. Veselého doporučení od okresního výboru Svazarmu a muselo být v roce 1971 zlikvidováno ! To se uskutečnilo prodejem majetku mládežnické organizaci SSM /Svaz socialistické mládeže/ a finanční prostředky sloužily rozvoji klubu celých dalších 20 let. Došlo i ke změně předsedy ZO Svazarmu, kterým se stal Bohumil Kosáček. Klub přišel ale i o prostory, kde bylo možné se scházet. Dostali jsme nabídku ze základní organizace Svazarmu ve Všebořicích, že si můžeme vybudovat klubovnu v jejich domě( rohový dům, kde byla dříve hospoda). Láďa Otto s brigádníky vše opravili, ale když jsme se měli nastěhovat, tak vyhořela restaurace Kovárna a nám místnosti nedali a byla zde opět restaurace. Sklad materiálu jsme měli na přechodnou dobu v Hotelovém domě na Terase. Zásluhou vyjednávání Josefa Jurka, byly získány prostory bývalé mlékárny v Gottwaldově ulici č.41 na Klíši, kam se klub přemístil. Od roku 1975 byl předsedou klubu Jaroslav Beránek.
Podobná situace byla i s místnostmi klubu v Hrnčířské ulici č. 18., které byly pronajaty od Bytového podniku. V roce 1971 se musely tyto dílny a prostory opustit pro rozšíření prodejny a modeláři většinou přešli do klubu na Klíši.