MK SEVERKA MODELPARK SUCHÉ 71 - XX

Přihlašovací formulář

Návštěvnost

0953877
dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Celkem
288
490
4460
14067
953877

Kdo je připojen

Právě přítomno: 29 hostů a žádný člen

         Sobotní ZBYLÝ KEROSIN

       Páteční uveřejnění na webu, že tato akce bude, asi málo členů zaregistrovala, ale ti co přišli určitě nelitovali. Já jsem tam vyrazil až po obědě, vědom si toho, že ranní mlhy jim dřív než v 11 hodin nedovolí létat a že vše uvidím a případně nafotím. Od půl jedné skutečně teprve začínali. Bylo už slunečno, vítr nepatrný a teplota asi 12 stupňů. Létalo se na frontu, žádné organizování a bylo se na co dívat.

     Většinou modely s turbínovými motory známe, ale byly tu i novinky, které stálo za to vidět. nejvíce letů jako vždy odlétal Petr Gubi s Diamondem, až se za ním jen čoudilo. S dalšími známými modely Futura létali Kučera a Ulmajer, s F15J létal Vršata a s Veiprjetem létal Roman Grumich, který toto setkání svolával.

      Radek Suk si přivezl na zalétání krásný model F 104. Model dlouhý asi 4 metry má perfektní povrchovou úpravu a při letu je k nerozeznání od skutečného letounu. Byl proto středem pozornosti všech účastníků a diváků.

      Druhým modelem, který si přivezl na zalétání, byl model letounu C 11, poháněný 5 válcovým motorem. Jak můžete vidět na obrázcích, taky to není žádný mrňousek a jeho první let byl rovněž zážitkem.

      Z motorových modelů předvedl svůj první start s novým velkým červeným akrobatem i náš člen klubu Pavel Svatý, následoval jej ještě Matějka se zeleným akrobatem.

     V průběhu odpoledne startoval s akrobatem i Tomáš Kolek a Jarda Štěrba s helikoptérou. V klidném počasí odstartoval i padák s pomocným motorem a tak bylo stále co sledovat. 

       Poslední ukázkou však byl polystyrenový model motorizovaného větroně, kterého Radek Suk použil jako bezpilotní letoun. Na počítači nastavil plánovaný let - po hození modelu Kamilem Šimonem let přímo do výšky 200 m, obrat o 180 stupňů, let 500 m přímo, levá zatáčka, let na střed dráhy, spirála dolů a přistávací manévr, přistání asi 20 metrů od místa vypuštění modelu. Při druhém startu, už to bylo jen asi 6 metrů. Délka letu asi 8 minut, podle použité baterie.

        V půl páté už začalo být chladno a tak se pomalu začalo balit, ale i těch pár hodin, bylo příjemným prožitím sobotního odpoledne s piloty Jetů