MK SEVERKA MODELPARK SUCHÉ 71 - XX

Přihlašovací formulář

Návštěvnost

0825440
dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Celkem
521
1075
1596
19612
825440

Kdo je připojen

Právě přítomno: 66 hostů a žádný člen

                                                   Historie ústecké záchranné služby.


         Základna Kryštof 15 byla uvedena do provozu v září 1991 a provozovatelem byl státní podnik Slov-Air s vrtulníkem Mil Mi-2. V roce 1992 provoz začala firma BEL AIR, která rovněž létá se strojem Mi-2. a Mi-2 používá od 1. ledna 1993, kdy zde začíná sloužit firma DSA. Od roku 1996 je výslužbě moderní dvoumotorový vrtulník AS355 F2 Ecureuil 2 OK-AIA a v roce 1997 se záchranka stěhuje na nový heliport u Masarykovy nemocnice.


       V roce 2003 v Ústí začíná létat  stroj Eurocopter EC135T1 OK-DSA na střídačku s vrtulníkem AS355N Ecureuil 2 (OK-DSN). Od roku 2005 je už na trvalo v Ústí nad Labem „Barča“, tedy Eurocopter EC135T2 (OK-DSB).


        Před 8 lety jsem zakoupil RC vrtulník Eurocopter EC135 v policejním provedení. 4 roky odpočívala v regálu a po seznámení se s piloty záchranné služby v Ústí nad Labem, jsem se rozhodl ,že vrtulník předělám na vrtulník ústecké záchranné služby. Po mnoha hodinách konsultací, focení, zjišťování barev dle RAL jsem se pustil do přestavby .Přestavba trvala dva roky a pak opět jsem čekal, až najdu někoho, kdo vrtulník uvede do provozu. Kamarád Jarda Štěrba mi doporučil pana Bozděcha . Po telefonické domluvě jsem naložil vrtulník do auta a odvezl do Prahy .Pan Bozděch po zhlédnutí modelu prohlásil, že do tří neděl budeme létat. Netušil, že nastanou problémy s motorem a dalšími prvky modelu. Minulý týden nastal dlouho očekávaný vzlet RC Barči .Povedl se i za počasí, které nebylo vůbec ideální. Pan Bozděch to zvládl na jedničku. Pro nevěřící, ne úplně nejlepší video.

.be

            Pavel Štern 21.12.2017