MK SEVERKA MODELPARK SUCHÉ 71 - XX

Přihlašovací formulář

Návštěvnost

2085181
dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Celkem
206
459
665
8578
2085181

Kdo je připojen

Právě přítomno: 5 hostů a žádný člen

                                                               

                                              Kdybychom takový hřbitov udělali v Modelparku, byl by už pěkně velký

 

 

       Už z úvodního obrázku je patrné o čem bych se chtěl zmínit. Létání v Modelparku má svá pravidla a jsou napsána a vyvěšena přímo v bráně bezpečnostní stěny, kterou pilot prochází do prostoru létání. Byla to první stavba, kterou jsme v Modelparku dělali s vědomím, že diváci musí být v bezpečí, při létání s modely.

       Že dochází při provozu modelů k havariím je jasné a bude docházet stále, protože nikdo z nás není neomylný. Není modelář, který by z nějakého důvodu nehavaroval s modelem. Je jen rozdíl v příčinách havarií.

     Nejvíce havarií a podle mě asi 80% tvoří lidský činitel. Většinou jde o modely malé, se kterými se učíme létat a tak to i v mnoha případech končí nárazem do ochranné stěny, nebo do země v letovém prostoru po špatném povelu na vysílači.

                         

                         

                         

                         

                           

                           

                           

                            

                            

                             

                             

                            

                            

 

 

                           

 

                                                         

                                  Horší havarie bývají s většími modely. I zde, i když je řídí většinou zkušenější modeláři, dojde například k nezapnutí přijímače, nezapnutí elektroniky u raket, nebo přestane být model ovládán vinou prázdné baterie a jen si připomeňte, kolik modelú spadlo jen k vůli pádové rychlosti při přistání, atd.

        Technické příčiny jsou kolikrát tak malicherné, že by člověk nepočítal, že se to může stát. Třeba odpadlé křidélko, které má špatně zalepené panty, odpadlá kolečka, která jsou nezajištěná a tím tvrdé přistání. Zastaví se motor v nejnevhodnější poloze a je havarie na cestě. Tak by se dalo pokračovat ve vyjmenování. Většinou to známe!

                            

                            

                           

                           

                           

      Samostanou kapitolou jsou modely s proudovými motory. Taky už jsme tu několik havarií viděli. Většinou to byly havarie technického rázu a modely spadly mimo areál Modelparku. Ten, který spadl přímo v areálu je na fotografiích. Taky to byla technická závada – oddělilo se křidélko a to při utržení změnilo směr modelu do země. Musím poznamenat, že toto byl snad nejrychlejší model, který zde létal rychlostí přes 400 km! Na fotkách můžete vidět, že se hledaly díly až 100 metrů daleko, protože model byl na CIMPR-CAMPR. Zbylo už jen vybrat něco z elektroniky a zbytek naložit na kolečko a odvézt k ohništi, kde už skončila řada modelů žehem!

                        

                         

                          

                          

                           

                           

             Památka po modelu

                           

                           

           Takto končily i jiné modely.

                            

                            

     Proto nyní v klidu domova překontrolujte své modely, než se vypravíte kamkoliv létat, protože všude jsou diváci a ti nemusí být pojištěni, proti napadení modelem.

       13.2.2019